by Vitsentzos Kornaros
Hainides – Ki omos kineitai
June 2014
Odeon of Herodes Atticus
Design of props for the performance
A seminal work in the history of Greek literature and of 17th-century Crete, Erotokritos by Vitsentzos Kornaros is possibly the last surviving work referencing the great folk tradition of Greek rhapsodists. Two gurus of Cretan music, the mystic lyre-player Psarantonis and Dimitris Apostolakis of the Hainides band, take on Erotokritos in a mixed-media performance that rallies the talents of acrobats, doffs its cap to medieval folk fetes and introduces the term “singing narration.” The Hainides band, in full growth, is joined by the “ki omos kineitai” group and many more artists.
Ερωτόκριτος
του Βιτσέντζου Κορνάρου
Χαΐνηδες – Κι όμΩς κινείται
Ιούνιος 2014
Ωδείο Ηρώδου Αττικού
Σχεδιασμός σκηνικών αντικειμένων για την παράσταση
Έργο-σταθμός στην ιστορία της ελληνικής λογοτεχνίας και της Κρήτης του 17ου αιώνα, ο Ερωτόκριτος του Βιτσέντζου Κορνάρου είναι σήμερα το μοναδικό ίσως έργο που συντηρεί τη μεγάλη λαϊκή παράδοση των ραψωδών. Δύο γκουρού της κρητικής μουσικής, ο μύστης-λυράρης Ψαραντώνης και ο Δημήτρης Αποστολάκης των Χαΐνηδων «διαβάζουν» τον Ερωτόκριτο ως μικτό θέαμα, που επιστρατεύοντας ακόμα και ακροβάτες κλείνει το μάτι στις μεσαιωνικές λαϊκές γιορτές και εισάγει τον όρο «τραγουδαφήγηση». Με τους Χαΐνηδες, σε πλήρη ανάπτυξη, συμπράττει η ομάδα κι όμΩς κινείται, και πολλοί ακόμα καλλιτέχνες.